2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
سرخ کن رژیمی پرشیا فرنس

مشخصات اصلی


توان مصرفی۱۴۰۰ وات
نمایشگرلمسی دیجیتال
ظرفیت۲ لیتر
قیمت: 0 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول

سرخ کن همه کاره رژیمی PR-6100

قدرت دستگاه ۱۴۰۰ وات

صفحه نمایشگر لمسی دیجیتالی برای تنظیم برنامه پخت

زمان قابل تنظیم برای پخت تا ۶۰ دقیقه

قفس استیل برای تهیه استیک وتست کردن نان

توری تنوری ساز و ذرت ساز

سیخ جوجه گردان

سینی چدن جهت تهیه

برای مشاوره بیشتر به تلگرام ـ اینستاگرام و پشتیبانی مراجعه فرمایید

کیک و پیتزا

توری آرام پز وکباب پز- استیک

شیوه پخت به صورت گردش ۳۶۰ درجه هوای ۱۴۰۰ وات

صفحه نمایشگر لمسی دیجیتالی برای تنظیم برنامه پخت

نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


سرخ کن همه کاره پرشیا PERSIA FRYER PR-6100


سرخ كن هاي امروزي داراي سبدي فلزي هستند كه غذا داخل آن قرار مي گيرد و به همرا ه آن داخل روغن جوشيده قرار مي گيرد. سرخ كن ها معمولا داراي تايمر به همراه هشدار دهنده صوتي، دستگيره اي كه سبد را به داخل روغن پايين و بالا مي برد، مقياسي براي جلوگيري از سرخ شدن بيش از حد غذا، سيستم بادگيري كه موجب كاهش بوي متصاعد شده از غذاي در حال سرخ شدن مي شود، فيلتر روغن براي افزايش طول عمر استفاده از آن، و سيستم هاي الكتريكي و مكانيكي كنترل درجه حرارت مي باشند. سرخ كن ها براي آماده كردن بسياري از فست فود ها و سرخ و برشته كردن آنها به كار مي روند.


ساختار

به دليل استفاده از سيستم هاي انتقال گرماي بهتر، سرخ كن هاي تجاري جديد بهره انرژي بسيار بهتري دارند. سرخ كن هاي تجاري داراي سيستم گرم كن انفرارد داراي بهره مناسبي هستند ولي معمولا قيمت بالايي دارند. معمولترين سرخ كن در حال حاضر سرخ كن هاي الكتريكي هستند و ديگر خبري از سرخ كن هاي گازي نيست. از آنجاي كه المنت گرم كننده در سرخ كن هاي الكتريكي در تماس با روغن قرار دارد، اتلاف انرژي در آنها بسيار كم است. سرخ كن ها معمولا از استيل يا فولاد نرم هستند. استيل كمتر از فولاد نرم خورده مي شود. بنابراين سرخ كن استيل گارانتي بهتري نسبت به جنس فولاد نرم دارد. سرخ كن ها ديگ هاي به شكل هاي مختلف دارند. بعضي از سرخ كن ها داراي "نقطه سرد" در كف ديگ خود هستند. اين دقيقا جايي است كه مقدار زيادي از خرده هاي غذا آنجا ته نشين مي شود، و دماي پايين در اين نقطه از لكه دار شدن و فاسد شدن روغن جلوگيري مي كند.

انواع سرخ كن:

سرخ كن هاي الكتريكي داراي درپوش هستند كه براي ايمني و محافظت در مقابل سوختگي ناشي از روغن داغ قابليت قفل شدن دارند. در بيشتر سرخ كن ها قابليت خارج كردن سبد از روغن بدون نياز به باز كردن درپوش وجود دارد. برخي از مدل ها داراي دریچه ای شيشه ای هستند كه به شما امكان مشاهده مراحل پخت را مي هد. آنها داراي نشانگرهايي هستند كه كاربر را از شرايط پخت آگاه مي كنند. توصيه مي شود قبل از روشن كردن دستگاه با استفاده از حوله يا دستمال كاغذي سطح داخلي اين شيشه با روغن چرب شود. اين كار موجب مي شود كه بخار مانع مشاهده داخل سرخ كن در زمان پخت نشود.
سبد چرخان تكنولوژي جديدی است که در سرخ كن ها به کار می رود وموجب صرفه جویی در مصرف روغن می شود. اين سرخ كن ها نصف بقيه مدل ها روغن مصرف مي كنند. در اين مدل سرخ كن به جاي اينكه سبد به داخل روغن فرو برده شود، سرخ كن داراي سبدي است كه به صورت عمودي نصب شده و توسط يك موتور الكتريكي به چرخش در مي آيد.در اين روش غذا هميشه داخل روغن نيست بلكه به همراه چرخش سبد به صورت دوره اي از روغن خارج مي شود. مزيت اين كار غذاي كاملا سرخ شده است كه ميزان روغن مصرف شده و باقي مانده به همراه غذا كمتر از ساير مدل ها است. اين مقدار چربي باقي مانده ممكن است براي برخي غذاها مناسب نباشد ولي به طور كلي نتيجه كار بهتر از ساير روش ها است. اين سرخ كن ها داراي درپوش قفل شدني، فيلتر و دریچه ی شيشه اي نیز هستند.


نکاتی در مورد خرید سرخ کن :


كنترل كننده ي درجه حرارت:

بسياري از سرخ كن هاي امروزي داراي سيستم الكترونيكي كنترل دما هستند. اين سيستم ها با اندازه گيري پيوسته دماي روغن باعث صرفه جويي درمصرف انرژي مي شوند. يك ترموستات خوب مي تواند دما را با اختلاف كمتر از 7 درجه سانتيگراد نسبت به دماي مورد نظر ثابت نگه دارد كه موجب مي شود زمان دقيق پخت را بدانيم. ترموستات هاي ايمن، سرخ كن را زماني كه دماي روغن داخل آن به مقدار خطرناكي برسد، خاموش مي كنند و مانع آتش گرفتن روغن مي شوند.



چراغ نشان دهنده وضعیت:

سرخ کنی تهیه کنید که چراغ نشان دهنده وضعیت داشته باشد. توجه داشته باشید که چراغی که تنها روشن بودن دستگاه را نشان دهد چندان کاربردی ندارد، بلکه منظور اینجا چراغی است که آماده بودن دستگاه و رسیدن آن به درجه حرارت مطلوب را به شما نشان دهد.

تایمر(زمان سنج):

سرخ کن دارای تایمر دارای مزیت بیشتری می باشد. زمانی که از راهنمای پخت غذایی را انتخاب کرده و می خواهید آن را تهیه کنید، معمولا در این راهنما زمان لازم پخت به همراه درجه حرارت مطلوب ذکر می شود. بنابراین شما می توانید پس از آماده شده روغن(که چراغ نشان دهنده این را به شما علامت می دهد) تایمر را بر روی زمان مورد نیاز پخت تنظیم کنید. به این صورت شما نیاز ندارید در بقیه زمان پخت مراقب سرخ کن باشید، بلکه می توانید آن را ترک کرده و به بقیه کارهای خود بپردازید.



فيلتر روغن:


سيستم فيلتر روغن به از ميان برداشتن ذرات غذاي باقي مانده از دفعات قبلي سرخ كردن،كمك مي كنند. اين ذرات مي توانند آنقدر ريز باشند كه توسط چشم قابل مشاهده نباشند. جدا كردن اين ذرات به افزايش طول عمر روغن كمك مي كند و حتي مي تواند طول عمر آن را تا دوبرابر افزايش دهد. استفاده از روغن خالي از ناخالصي سلامت غدا را تضمين مي كند. بيشترمردم استفاده از تكنولوژي را به همراه سلامت غذا تواما ترجيح مي دهند، بنابراين حساسيت نسبت به دارا بودن فيلتر روغن در زمان انتخاب و خرید از موارد بسيار مهم است كه بايد مورد توجه قرارگيرد.
مورد دیگر در مورد فیلتر روغن مهم است این است که باید به سادگی قابل شستشو و یا عوض کردن باشد.



گنجايش:


گنجايش سرخ كن مشخصه مهم ديگري است كه بايد مد نظر قرار گيرد. ممكن است از سرخ كن براي آماده كردن مقداري اسنك يا آماده كردن غذاي يك نفر استفاده شود. برخي نيز مي خواهند براي همه افراد خانواده سيب زميني سرخ كرده درست كنند. سرخ كن ها در اندازه هاي مختلف توليد مي شوند به صورتی که در اندازه هاي كوچك كه در بازار به اسم مدل دانشجويي شناخته مي شوند، تا اندازه هاي مخصوص خانواده در دسترس هستند. شما بايد بر اساس ميزان استفاده و تعداد اعضاي خانواده, سرخ كن مناسب خودرا از نظر اندازه انتخاب كنيد. بايد در نظر داشت فضاي موجود در آشپزخانه نيز مي تواند بر روي اندازه سرخ كن تاثير داشته باشد.



رنگ و طراحی وسیله:


اگرچه ممکن است برای بسیاری از مردم این عاملی مهم نباشد ولی باید این واقعیت را در نظر داشت که هماهنگ بودن سرخ کن با طراحی آشپزخانه، سایر وسایل و نیز رنگ بندی دکوراسیون شما، شما را از خریدتان راضی تر خواهد کرد. بنابراین توجه کنید که چه رنگ، اندازه و یا مدلی بهتر با دکوراسیون و محیط آشپزخانه شما سازگار خواهد بود.


مشخص کردن محل مناسب در آشپزخانه:


از دو نظر تعیین محل سرخ کن از اهمیت برخوردار است. اول اینکه مانند هر وسیله برقی دیگری باید از وجود پریز برق در محل اطمینان حاصل کرد. مورد دیگر این است که به هر حال سرخ کن در هنگام کار کردن بخاراز خود متساعد می کند، بنابراین باید توجه داشت که سرخ کن در محلی قرار گیرد که مقداری فضای خالی بالای درپوش آن وجود داشته باشد.



لایه داخلی نچسب:


لایه داخلی نچسب از مواردی است که همه خواهان آن هستند. این موجب می شود که نه تنها ضایعات غذا کم شود بلکه شستشو و نظافت دستگاه آن نیز بسیار آسان گردد.



موارد ایمنی در سرخ کن:


بدنه سرد: بهتر است سرخ کنی تهیه کرد که مطمئن باشید در هنگام کار حرارت به بدنه بیرونی منتقل نمی شود. توجه به ادعای سازنده در دفترچه راهنما می تواند در این مورد کافی باشد. همچنین حمل دستگاه باید آسان باشد که این نیز علاوه بر عدم انتقال حرارت به دسته های مناسب برای این کارنیاز دارد.
سبد آسانسوری:اگرچه برخی معایب برای سبد آسانسوری ذکر می شود که از جمله آنها ادعای خراب شدن زود آنها است ولی باید توجه داشت که این سبد ها مزایای زیادی دارند. اولین و مهمتری مزیت آنها این است که به شما امکان می دهد که پس از بستن دریچه سرخ کن با رها کردن ضامن سبد محتوی غذا را به داخل روغن در حال جوشیدن فرو کنید. در واقع این کار ایمنی بسیار بالایی دارد. در صورتی که این کار بدون بستن دریچه و دستی صورت گیرد احتمال سوختگی بسیار زیاد خواهد بود.
مزیت دیگر این سبد ها این است که در مواردی که نیاز است در جریان کار غذایی به سبد اضافه شود می توان سبد را بالا آورد و پس از اضافه کردن غذا دوباره با بستن دریچه سبد را به داخل روغن پایین ببرید.

نکاتی دیگر درمورد سرخ کن:

خیلی از خانم‌های پرمشغله امروزی فرصت ندارند که پای ماهیتابه بایستند و پیاز داغ آماده کنند. یک سرخ‌کن خوب می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل کند. اما یک سرخ‌کن خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه نکات سلامتی را هنگام خرید و استفاده از سرخ‌کن باید مدنظر قرار داد؟

در یک آشپزخانه امروزی و مدرن روی کابینت‌های آشپزخانه انواع چای‌ساز، مایکروفر، آب‌میوه‌گیری و سرخ‌کن صف کشیده‌اند. خیلی از خانم‌های پرمشغله امروزی فرصت ندارند که پای ماهیتابه بایستند و پیاز داغ آماده کنند. یک سرخ‌کن خوب می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل کند. اما یک سرخ‌کن خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه نکات سلامتی را هنگام خرید و استفاده از سرخ‌کن باید مدنظر قرار داد؟ …



رعایت نکته‌های زیر به شما کمک می‌کند خرید بهتری داشته باشید و حداکثر استفاده را از خریدتان ببرید.



متناسب با تعدادتان خرید کنید:بهتر است ظرف روغن از نوع استوانه ای بوده باشد تا بتوان به راحتی قطعات بزرگتر غذا را در آن جا داد. ظروف روغن چهارگوش برای خانواده‌های کم جمعیت مناسبترند. این عمق برای اینکه روغن کافی در ظرف جای گرفته و مواد غذایی نیز به راحتی در آن شناور شوند، مناسب است. فراموش نکنید که روغن تنها باید نیمی از ظرف را پر کند. طبعا اگر این ظرف متحرک باشد، شستشو و تمیز نگهداشتن آن به مراتب ساده‌تر خواهد بود.

در استفاده از روغن زیاده روی نکنید: موقع استفاده؛ روغن باید نیمی از ظرف را پر کند و نکته مهم‌تر اینکه هیچ گاه بیش از حد مجاز روغن نریزید. چون ممکن است روغن سرریز شود.

روغن سرخ کردنی بخرید: بهترین روغن برای استفاده از این دستگاه، روغن‌های مخصوص سرخ کردن است. البته به یاد داشته باشید، هیچ گاه برای صرفه جویی دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید.

وقتی روغن کف می‌کند: در حین کار با سرخ کن شاید برخی مواقع با اینکه روغن به اندازه کافی ریخته‌اید باز هم روغن سرریز شده یا کف کند. علت این امر می‌تواند وجود مواد غذایی آب دار و یا نمک زدن به مواد غذایی پیش از سرخ کردن باشد.

مواد یخ زده را داخل سرخ‌کن نیندازید: با توجه به اینکه قرار دادن مواد یخ زده در روغن داغ، موجب کاهش دمای روغن و تغییر در زمان پخت می‌شود، بهترین راه این است که نه تنها برای محافظت از دستگاه سرخ‌کن، بلکه به دلیل سلامت‌تر بودن این روش، مواد غذایی یخ زده را داخل روغن داغ قرار ندهید و آنها را از قبل در آب گرم قرار داده یا چند ساعت قبل از پخت و پز از فریزر بیرون بگذارید. با این حال، باز به دنبال مدل سرخ‌کنی باشید که بخش حرارتی آن بتواند دمای روغن را پس از ورود ماده یخ زده به آن به سرعت بالا ببرد.

شستشوی بهداشتی سرخ‌کن: برای شستشو و تمیز کردن دستگاه سرخ کن نیز توجه داشته باشید ظرف روغن دستگاه مزبور، متحرک باشد، زیرا در این حالت امکان شستشو و نظافت آن آسانتر می‌شود. در ضمن یکی از اجزای سرخ کن فیلتر آن است که کاربرد آن جلوگیری از پخش بخار و بوی غذا می‌باشد. این فیلتر کربنی نباید با آب تماس پیدا کند، زیرا باعث از بین رفتن خاصیت کربنی آن می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود هنگام شستشوی دستگاه، آن را از داخل در سرخ کن بیرون آورده و بعد دستگاه را بشویید.

سبد سرخ‌کن آسانسوردار نخرید: سبد سرخ‌کن می‌تواند در بسیاری از موارد بسیار کارآمد باشد، اما گاهی لازم است که قطعات غذا بدون سبد در ظرف روغن قرار گرفته و سرخ شوند. در این صورت باید از کفگیری که به ظرف صدمه نزند استفاده کنید. توجه کنید که سبد باید جایی برای قرار گرفتن در بالای سطح روغن داشته باشد تا روغن اضافه مواد داخل آن خارج شوددر عین حال سبدهای سرخ‌کن آسانسوردار زودتر از نوع دستی خراب می‌شوند.

میزان حرارت روغن را تنظیم کنید: پیچ تنظیم حرارت یا ترموستات دستگاه باید از ?? تا ??? درجه سانتی‌گراد را پوشش دهد. در مدل‌های جدیدتر، پیچ تنظیم با تصاویری همراه است که کار انتخاب دمای مناسب را برای هر نوع ماده غذایی مشخص می‌کند.

چراغ‌های نمایشگر حرارت چشمک می‌زنند: دستگاه سرخ‌کن مطمئن، باید چراغ‌های نمایشگر داشته باشد. این چراغ‌ها در بعضی دستگاه‌ها تنها نشان دهنده روشن بودن دستگاه هستند اما در دستگاه‌های جدیدتر، هنگامی که روغن به درجه مورد نظر برسد، روشن می‌شوند و آماده بودن روغن را اعلام می‌کنند. اگر دستگاهی دارای هر دو این چراغ‌ها باشد، بسیار مطمئن‌تر خواهد بود.

سرخ‌کن تایمردار بخرید: دستگاه دارای تایمر یا پیچ تنظیم زمان، می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد. تایمر حرارت را کنترل نمی‌کند و انتخاب زمان مناسب برای سرخ کردن هر چیز، بسته به سلیقه فرد است، اما این ویژگی موجب می‌شود که شما بتوانید زمان و حرارت را تنظیم کرده، بدون نگرانی به کارهای دیگر رسیدگی کرده و سپس غذای آماده را تحویل بگیرید.

به صافی یا فیلتر دقت کنید: دستگاه سرخ‌کن باید دارای صافی‌هایی باشد که تعویض و تمیز نمودن آنها ساده باشد. کار فیلتر، جلوگیری از پخش بخار و بوی ناشی از سرخ شدن غذاست.



برچسب ها: سرخ کن , رژیمی , همه کاره , پرشیا فرنس , خدمات پرشیافرنس , گارانتی , شرکت بازرگانی تجاری چرو , سرخ کن رژیمی , سرخ کن پرشیا ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط